توضیحات

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت

سال‌هاست که شاهد حضور محصولات متنوع لنوو در بازارهای جهانی دنیای دیجیتال هستیم؛ اما به نظر می‌رسد پس از تولید و عرضه‌ی گوشی میان‌رده‌ی  A6000، این شرکت تلاش خود را در زمینه‌ی تولید محصولات متنوع و ‌به‌صرفه و جذب هرچه‌بیشتر کاربران به سوی این برند دوچندان کرده است.  این تلاش از سوی مسئولان شرکت لنوو به تولید گوشی موبایل «Vibe P1m» انجامید که در شهریورماه سال 1394 به طور رسمی معرفی شد و در مهرماه همان سال، در اختیار کاربران سرتاسر جهان قرار گرفت.

طراحی و ساخت

اگر بخواهیم در مورد طراحی این محصول صحبت کنیم، باید بگوییم که در نگاه اول، این گوشی موبایل هیچ چیز خاصی برای ارائه و جلب‌توجه ندارد. بدنه‌ی آن از پلاستیک ساخته شده و در قاب جلو از نمایشگری 5 اینچی بهره برده است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در vibe P1m 68 درصد است و در قسمت بالای آن، شاهد حضور سنسوری 5 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی هستیم. کلیدهای پاور و تنظیم صدای این محصول در لبه‌ی سمت راست قرار دارند و در لبه‌ی بالا، پورت microUSB و جک 3.5 میلی‌متری صدا تعبیه شده است. درنهایت پورت میکروفون و اسپیکر این گوشی موبایل در لبه‌ی پایینی جای گرفته‌اند. در نگاه به قاب پشتی Vibe P1m، دوربین اصلی این محصول را خواهید دید که از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره برده و به فلاش LED مجهز است.

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت

اگر قاب پشتی این محصول را برداریم، متوجه خواهیم شد که زیر آن سه جایگاه برای دو سیم‌کارت میکرو و یک کارت حافظه‌ی جانبی قرار دارد. برای این محصول 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده است که ظاهرا فضای زیادی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف نیست. با توجه به همین امر، شرکت لنوو با درنظرگرفتن جایگاه کارت حافظه‌ی جانبی، امکان افزایش این فضا تا 32 گیگابایت را فراهم آورده است. همچنین زیر این قاب، یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر قرار دارد که با توجه به ابعاد این گوشی و طول و عرض 141 و 71.8 میلی‌متری آن، بسیار حجیم و قدرتمند به نظر می‌رسد.

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش 5 اینچی Vibe P1m از نوع LCD بوده و در ساخت آن از فناوری IPS استفاده شده است. این نمایشگر با رزولوشن HD تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر هر اینچ را به نمایش می‌گذارد که به نظر آن‌قدر عدد بالایی نیست که بتوانید در استفاده از این محصول پیکسل‌ها را از هم تشخیص دهید. برخلاف بسیاری از محصولات مشابه بازار که همواره برای محافظت بیشتر از صفحه‌نمایش خود راه‌های مختلفی می‌اندیشند، شرکت لنوو برای محافظت از این محصول هیچ محافظی در نظر نگرفته است؛ بنابراین هنگام استفاده از آن باید احتیاط بیشتری به خرج دهید.

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت

سخت‌افزار و باتری

تراشه‌ی «MT6735P» در کنار پردازنده‌ی مرکزی 4 هسته‌ای با فرکانس 1 گیگاهرتز، مجموعه‌ی سخت‌افزاری Vibe P1m را تشکیل می‌دهند. این مجموعه‌ را 2 گیگابایت رم همراهی می‌کند که عملکردی نسبتا مناسب برای این محصول به ارمغان می‌آورد. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری با قابلیت اجرای 10 اپلیکیشن‌ مختلف به صورت هم‌زمان، توانمندی بالای خود را به معرض نمایش می‌گذارد؛ درحالی‌که در صورت افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها ضعیف عمل خواهد کرد. شاید در نگاه اول این مشکل برای P1m یک ضعف محسوب شود؛ اما تنها یک نگاه به برچسب قیمت و یادآوری ‌به‌صرفه‌بودن آن می‌تواند توجیه مناسبی برای این مشکل باشد.

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت

وجود باتری بسیار قدرتمند 4000 میلی‌آمپر ساعتی این تصویر را تداعی می‌کند که  Vibe P1m از یک باتری تشکیل شده است و اطراف آن را اجزای دیگر گوشی موبایل فراگرفته‌اند. این باتری به قدری باکیفیت و توانمند است که در صورت تکمیل شارژ، می‌توان از آن برای 16 ساعت مکالمه و  566 ساعت آماده‌به‌کاربودن گوشی موبایل استفاده کرد. همچنین در این باتری قابلیت شارژ سریع استفاده شده است که می‌تواند 60 درصد شارژ را در 40 دقیقه تکمیل کند. حضور این باتری در گوشی میان‌رده و ارزان‌قیمتی همچون Vibe P1m یکی از مزیت‌‌های بزرگ این محصول به شمار می‌آید.

سیستم‌عامل

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت

اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1 به‌عنوان سیستم‌عامل در کنار رابط کاربری اختصاصی لنوو در نظر گرفته شده است که تفاوت زیادی هم با اندروید پیش‌فرض ندارد. باید اعتراف کنیم که هنگام کارکردن با این رابط کاربری، مکث قابل‌توجهی در آن دیده نمی‌شود و می‌توان گفت همه‌چیز روان است.

دوربین

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت

سنسور 8 مگاپیکسلی به‌کاررفته در دوربین اصلی این محصول چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد؛ اما شرکت لنوو تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با قراردادن امکاناتی مانند قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) و قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) عملکرد این سنسور را هرچه‌بیشتر بهبود بخشد. با این سنسور می‌توانید با رزولوشن FullHD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید و با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی آن به ثبت تصاویر سلفی و برقراری ارتباطات تصویری بپردازید.

جمع‌بندی

درمجموع باید بدانید که مهم‌ترین ویژگی Vibe P1m باتری بسیار قدرتمند آن است که می‌تواند منبع تأمین انرژی مناسبی برای این گوشی موبایل باشد. از نظر مشخصات فنی دیگر، این گوشی موبایل با عملکرد معمولی خود، در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید گوشی میان‌رده‌ای داشته باشید که به یک منبع تغذیه‌ی قدرتمند متصل باشد و در انجام فعالیت‌های روزانه، شما را در میانه‌ی راه تنها نگذارد، می‌توانید این مدل از گوشی‌های موبایل لنوو را انتخاب کنید.

ابعاد ۹.۳ × ۷۱.۸ × ۱۴۱ میلی‌متر

وزن ۱۴۸ گرم

توضیحات سیم کارت

سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)

ساختار بدنه پلاستیک

تعداد سیم کارت دو عدد

امکانات موبایل

منوی فارسی پردازنده

تراشه Mediatek MT۶۷۳۵P Chipset

پردازنده‌ مرکزی Quad-core Cortex-A۵۳ CPU

فرکانس پردازنده‌ مرکزی

۱.۰ گیگاهرتز

پردازنده‌ گرافیکی

Mali-T۷۲۰MP۲

حافظه حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت

مقدار RAM

دو گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه

microSD

حداکثر ظرفیت کارت حافظه ۳۲ گیگابایت

صفحه نمایش فناوری صفحه‌ نمایش

IPS بازه‌ اندازه صفحه نمایش

۵.۰ تا ۵.۵ اینچ

اندازه  ۵ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۱۲۸۰ × ۷۲۰ | HD

تراکم پیکسلی ۲۹۴ پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ ۱۶ میلیون رنگ

قابلیت دریافت تا ۵ لمس همزمان قابلیت شارژ سریع (۶۰ درصد شارژ در ۴۰ دقیقه) (Quick Charge) قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

شبکه‌های ارتباطی

۲G

۳G

۴G

شبکه 2G

GSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰ هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA ۹۰۰ / ۲۱۰۰

شبکه 4G

LTE band ۱|۲۱۰۰, ۳|۱۸۰۰, ۵|۸۵۰, ۷|۲۶۰۰, ۸|۹۰۰, ۲۰|۸۰۰, ۴۰|۲۳۰۰ LTE از نوع Cat۴ با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه

شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی قابل پشتیبانی

بلوتوث

EDGE

GPRS

رادیو

Wi-Fi

موقعیت نما ( GPS )

A-GPS

رادیو FM

نوع Wi-Fi (ورژن)

Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/g/n Hotspot

بلوتوث

نسخه‌ ۴.۱ A۲DP, LE

درگاه‌های ارتباطی

microUSB v۲.۰

دوربین

دوربین‌های پشت گوشی

۱ ماژول دوربین

رزولوشن عکس

۸ مگاپیکسل

فناوری فوکوس

AutoFocus

فلش

LED

قابلیت‌های دوربین

دارای دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲ قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging) قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus) قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)

فیلمبرداری

رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۷۲۰p@۳۰FPS)

دوربین سلفی

دارای سنسور با رزولوشن ۵ مگاپیکسل

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل

Android

نسخه سیستم عامل

Andriod Lollipop ۵.۱

قابلیت‌های نرم‌افزاری

سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube

مرورگر HTML۵

MMS

قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس

قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF

برنامه ویرایش عکس

قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

دفترچه تلفن

با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

eAAC Flac MP۳ WAV

ویدیو H.۲۶۴ MP۴

شتاب‌سنج (Accelerometer)

مجاورت (Proximity)

باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

میزان شارژ آماده به کار ۵۶۶

میزان شارژ مکالمه ۱۶

اقلام همراه : شارژر دفترچه‌ راهنما

لنوو یک شرکت تکنولوژی چند ملیتی چینی است که دفاتر اصلی آن در پکن چین و کارولینای شمالی آمریکا واقع شده است، این شرکت در زمینه‌ی طراحی، تولید و توسعه‌ی کامپیوترهای شخصی (PC)، تبلت، گوشی هوشمند، سرور و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت می‌کند.

تغییر نام و ری‌برندینگ

پس از افزایش ارزش و محبوبیت کمپانی لجند، بنیانگذاران و افراد اصلی این شرکت به دنبال بین‌المللی کردن آن بودند. اما از آنجایی که نام لجند قبلا توسط یک شرکت بین‌المللی دیگر ثبت شده بود، آن‌ها به فکر تغییر نام برند افتادند. بنابراین این شرکت در سال ۲۰۰۳ به‌طور عمومی اعلام کرد که نامش به «لنوو» تغییر کرده است.

از محصولات شرکت لنوو می‌توان به لپ‌تاپ‌های تینک‌پد و رایانه‌های رومیزی تینک‌سِنتر که به همراه بسته‌های نرم‌افزاری تینک‌ونتج ارائه شده و  نمایشگرهای تینک‌ویژن و انواع لوازم جانبی رایانه اشاره نمود. این شرکت به بازار داخلی چین، رایانه سرور و سایر ابزارهای دیجیتالی را نیز ارائه می‌دهد. همچنین با تولید دوربین دیجیتال، تلفن همراه، باتری گوشی لنوو و تجهیزات شبکه فعالیت خود را توسعه بخشیده است.

آریانا مرکز تخصصی تعمیرات گوشی موبایل لنوو
انواع گوشی موبایل لنوو را از بایمو تهیه نمایید.

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

گوشی موبایل لنوو مدل Vibe P1m دو سیم کارت
ناموجود
- +
نیاز به راهنمایی دارید ؟
×
رضا زارع Whatsapp chat
روح اله زارع Whatsapp chat